Meet the typewriter!

Saturday, December 29, 2012

License to drift!

Hi uolls :) Assalamualaikum.

Erm, nampaknya esok lusa dah nak masuk tahun baru. Kena ada azam baru. Kena! Matlamat apa pulak nak kena capai tahun depan. Kena! In Sha Allah. For me, yang sedang menanam anggur di rumah (penggangur plg sopan =D) pun mcm2 nak kena buat tahun depan. Hehe. Anda gi mana sik?

Weeeeeeeee! Double wow! Sekarang saya tengah terhegeh-hegeh belajar memandu. Nak jadi pemandu berhemah la katakan nanti. Hikhik =P Sejak Spm tamat, ramai kawan-kawan aku yg nak kerja. Dulu pun aku berangan nak keja. Bila nak keja, mak okay ja but kakak ckp tak perlu. Baik amik lesen. Boleh jugak hantaq amik dia dekat tmpat kerja. Hewhew (ingat apela...) So decide buat kerja rumah. Boleh jugak tolong mak. Belajar memasak. Bila lagi nak belajar kan? Kang lepas tak tahu apa langsung tak ke susah.

Niat dihati untuk mengambil lesen terluah kepada mak pada malam bila entah tak ingat. Well, lampu hijau teman-teman :DD Tiba-tiba, adik aku si Hakam bersuara. Aku bagitahu mak dari haritu lagi pon tak boleh lagi.... (bunyi mcm tak puas hati aje..) Nak bagi adil, dua-dua amik lesen. Senang. Dia motor and me kereta. Vrooommm vroooomm (sekarang manada vrooom vroom dah kan sekarang pakai hybrid hehe) Mak jugak tak pernah bagi izin anak perempuan dia naik motor. Bahaya laaah. Tak manis laaa. Bukan aku nak ckp naik motor ni tak elok tapi ikut orang la. Mak aku ckp mcm tu sebab dia tahu anak-anak dia ni cemana. Hahaha! Kawan-kawan aku pun dah ramai yg ada lesen motor. Tengok diorang rock aje. Mungkin sebab aku ni penakut jugak naik motor bagai ni. ihik. Apepun keselamatan perlu diutamakan. Naik kereta pun ingat sentiasa selamat? Tak jugak kan. So hati-hati di jalan raya!

Oh! Time nak dengar ceramah yang berjam-jam-jam tu, mulalah pikir aaaaahhhh nanti sure ngantuk dgn takdak kawan. What a surprise!!!! I met my old friend! Lega. Dah la dua-dua bising. Sebelum penceramah masuk sembang la dgn dia. And the rest of people yang ada dlm bilik tu semua diam (macam library gituu) Kawan aku pulak dia bawak majalah sekolah dia. So apelagi. Gossip girls. Opssssssss hahahaha. Syukur sangat ceramah kpp tu tak bosan. Penceramah dia lawak. Ahaks.

In Sha Allah. Nanti ada lesen boleh pergi rumah Leha lagi. Tengok bendang. Boleh bergolek ke sana ke sini. hikhik. Okay, tu je kot.

p/s : Sejak habis Spm ni, ramai tanya bila boleh makan nasi minyak Aida ni? I was like -_____- hey i'm only seventeen. Awal lagi kut. Semua tu Allah yang aturkan. Lagipun aku nak sambung belajar lagi, kerja ada kereta sendiri. Hoho

No comments:

Post a Comment